Trångt på isen

Morgonblogg på grund av Tommy Emmanuels konsert ikväll. Och glöm inte att komma och lyssna på mig och en massa andra när Dalslands Spelmansförbund har jubileumskonsert i Kulturbruket på Dal imorgon lördag kl 1900. Ynka 75 kr i entré för vuxna. Bara min medverkan är värd mer!
Jag har inte sagt de till de andra, men egentligen är det en gitarkonsert, med ett 20-tal fioler och andra instrument i bakgrunden, och sedan några mellanakter (duos och grupper) för att ni ska kunna hämta er mellan gitarrexcesserna.
Och ärligt talat: När jag spelar med spelmansförbundet har jag faktiskt mer tryck i gitarren är när jag spelar pop och rock. Det blir helt annan stuns när man har ett antal medmusikanter runt sig.

Vet ni förresten hur de väljer ut de låtar som ska testas till Svensktoppen? (Tala om tvära kast ibland.) Jo, uttagningen utgår från vilka låtar som spelas regelbundet i P4. Det innebär att ett bra sätt för ett P4-distrikt att ge skivor från distriktet chans att höras nationellt är att regelbundet spela nyutkommen lokal musik, och att ta med dessa låtar på sina spellistor.
Bor man i P4 Västs spridningsområde kan man ge upp med en gång. De spelar helre gamla obskyra (och dåliga) Tom Jones-låtar än lokala förmågor i sina morgonprogram. (Och Tom Jones har faktiskt gjort mycket bra.)
Borde starta en kampanj för att få dem att tänka om. Hänger ni med?

Och så rubriken. Hörde på sporten igår att det ska bli fyra domare på ishockeymatcherna i Elitserien nästa år. Då lär det bli mycket trångt på isen. Sedan kan man undra vad som hänt i världen. Nu är det kris med jobben i Stockholm, medan man söker folk i Norrland Dags för en ny slogan: "Vi flytt' dit!" Eller som galningen i filmen A Mighty Wind säger: "Wha' happened?"

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Äsch, var inte så blygsam, Lasse! Vi är i alla fall glada att du inte tar kompledigt i morgon kväll;-))



Ullabritt

2008-11-07 @ 18:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0