Månadslöner

TTela förstod mitt underförstådda hot. Sudokun var tillbaka på ordinarie plats i morse. Jag misslyckades, men so what. Jag fick chansen. (Och Sudoku-häften är fusk. De kan leda till att man löser flera om dagen, och att man blir Sudokumissbrukare. Jag är inte beroende av Sudoku, jag bara kräver en Sudoku om dagen för att må bra.)

Svenska Spel ska uppmana till måttligt spelade. Är det därför de nu har infört att man kan satsa på 20 och 30 kr på samma Jokernummer, och då vinna 2 eller 3 gånger pengarna för den "normala" vinsten? Låter mycket som taktiken som används för spelautomaterna på Danmarksbåtarna, och ingen har väl någonsin beskyllt Stena Line för att uppmana till måttfullt spelande.

Och så var Radio Väst på oss kommunanställda idag igen. Reportarna uttryckte sin stora belåtenhet över att det var den 25:e, lönedag. Nu var äntligen kontot välfyllt igen. De är väl medvetna om att alla vi som arbetar i kommunerna inte får vår lön förrän den 27:e. Då behöver de väl inte håna oss genom att skryta om sina svällande lönekonton.
Ni vet väl talesättet: "Att det ska vara så mycket månad kvar i slutet på lönen."


Kommentarer
Postat av: ullabritt

Aj då, jag tänkte nog det...ja ja, det är väl bara att erkänna och ta smällen. Jag har ett sudokuhäfte! Och det är inte det första!

Finns det någon form av Rehab för detta missbruk, eller är jag ohjälpligt fast i sifferträsket?

Ullabritt

2008-11-25 @ 11:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0