Lokalradioblandning

Äntligen. Brynäs har vänt trenden. Segern må ha kommit på övertid, men den kom, och 2 poäng är bättre än 0 poäng!

Hade en schizofren upplevelse idag. Bilen var på service och jag fick låna en tjusig vit bil av 1994 års modell vars radio hade svårt at bestämma sig för om den ville ta in Radio Väst eller Radio Skaraborg på vägen ner till verkstaden i samband med hämtningen. Dessutom var det bara ena högtalaren som fungerade. Så jag fick ett märkligt potpurri av Bohemian Rhapsody med Queen (fast med en del viktiga sångstämmor borta) och en av Pughs senaste låtar. Radion hann byta mellan dem åtskilliga gånger. Faktiskt en spännande blandning.
Men det blev värre när båda radiokanalerna sände lokala nyheter parallellt. Om jag minns rätt ska sopsorteringen i fortsättningen gå till så att vi slänger 25 ton stulna metaller i facket för hårdplast. Sedan var det något om att polisen i Göteborg arresterat tre instiftare till metallstölder när de höll på att återinviga Svinesundsbron. Och att få en rapport om hur de kaukuasiska staterna ser på presidentvalet i USA mixad med Jill Johnson sjungandes "Cowboy up!" blev bara för mycket.

Annars har vår lokalradio haft sin snälla dag idag. Först hade de en tävling. Man skulle känna igen en TV-signatur. Och så spelar de signaturen till "Dobidoo", Sveriges just nu mest sedda program. Säkert bara för att alla skulle få känna sig stolta över att kunna. Hoppas växeln inte blev nerringd.
Sedan gav de oss lyssnare chansen att tycka till om presidentvalet i USA. Jag tror de hade räknat ut det så här:
I USA finns massor av människor av dalsländsk härkomst. Via Internet kan de lyssna på Radio Väst, trots att de befinner sig på andra sidan pölen. Så där satt under förmiddagen säkert tusentals Dalslandsättlingar för att höra hur vi i ursprungslandet vill att de ska rösta. Och tacksamma som de är gör de som vi vill. På så sätt har Radio Väst varit med och aktivt påverkat det amerikanska valet.

Presidentvalet är förresten allt de har pratat om idag (i alla fall när jag har lyssnat). Jag är för Obama, men jag undrar om det är jag själv som tagit ställning eller om tidningarna har vinklat det så att jag blivit för honom. För ärligt talat. Har inte rapporteringen varit lite väl svart-vit, lite mycket god guy/bad guy? Men här är det den svarte som varit den vite riddaren och tvärtom.

Kommentarer
Postat av: ullabritt

Tja, de har ju i alla fall uppgraderat Vita Huset från Bush-hydda till Barack. Och välkomstdrinken vid installationen i nämnda hus är väl given - whisky! (Black & White)



Ullabritt

2008-11-05 @ 13:31:08
Postat av: Ukulelemorfar

Och där sabbade du skämtet jag skulle ha i kvällens blogg. Vita huset är tydligen trångt, för de ska installera en barack snart.

Ja, ja. Får hitta på något nytt.

2008-11-05 @ 15:02:13
Postat av: ullabritt

Sorry;-))

Men du löste det ju, på ditt vanliga, härligt träffsäkra sätt.



Ullabritt

2008-11-06 @ 07:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0