Jubileumsursäkt

I väntan på "Oskyldigt dömd" såg jag slutminuterna på programmet om lantbrukaren som söker en livspartner. Skrattade gott under avannonseringen. Programmet om vilsna själar som söker varandra sponsras av Överskottsbolaget.
Frun börjar tappa verklighetsuppfattningen. Kommenterade att man borde bli postchef. 900 tkr i månaden. Jobba ett år och sedan pensionera sig för resten av livet. Hon replikerade att hon inte förstod att de behövde betala så mycket när Gustav Svensson är tillgänglig.

Detta är faktiskt mitt 50:e blogginlägg på mindre än två månader. Tack alla ni (båda två) som fortfarande läser.
Tittade på lite andra bloggar och konstaterade att jag har missat hela konceptet och att ni är lurade.
En riktig bloggare ska tydligen
* då och då klaga över bakfylla och berätta hur hårt han/hon festade igår kväll
Ja, ja, jag erkännar att jag var lite tung i huvudet i lördags kväll efter allt det goda rödvin vi blev serverade hos våra bekanta, men bakfull? Nä! Hårt festande? Knappast.
* kommentera sina kärleksaffärer och sexuella utsvävningar
Tyvärr, får inte för frun
* svära ordentligt
Det gör jag så f-n heller
* vara elak mot namngivna personer
Men då kan de ju bli lessna.
Så tyvärr mina vänner.

Att läsa platsannonser är roligt, även om man inte ska söka jobb. I morse konstaterade jag att Sandvikens kommun verkar ha problem med sina lås. Deras tekniska kontor söker nämligen "Nyckelkompetenser".

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Grattis till jubiléet! Wow, 50 inlägg! (Ligger i lä där, helt klart.)



Ullabritt

2008-11-21 @ 19:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0