Hemlig böjelse

Confession time is up. Jag är inte bara pennkleptoman på konferenser och mässor, jag har fler (snart inte så) hemliga böjelser. Här kommer en av dem.

Jag tycker om att säga emot i enkätundersökningar.
Ni vet, "undersökningarna" kvällstidningarna (och andra) har på sina hemsidor där svaren är givna på förhand. Frågorna är ibland skrattretande dumma. Idag var en av Aftonbladets: "Tycker du att pensionsåldern ska höjas?" När jag läser en sådan fråga, där svaret tidningen kommer att få är så uppenbart blir jag plötsligt väldigt för en höjning av pensionsåldern. Jag röstade inte heller på Henke eller Zlatan som min favorit bland de dubbla guldbollsvinnarna. Vem? Tja, jag har alltid gillat riktigt bra målvakter., så det får ni lista ut själva. Dessutom var jag stor Hammarbyfantast i min ungdom. Svårt?
På Expressens sajt kan man dessutom få diskutera vad man tycker om eljätten Fortnums fakturaslarv som gjort att många fått betala för mycket. Vadå diskussion? En diskussion kräver personer som tycker olika. Väntar sig Expressen inlägg i stil med "Helt OK att de slarvar", "Det är väl mänskligt att fela" ... ?

Expressen står förresten för en av historiens på förhand mest uppgjorda matcher.
Efter att ha arrangerat Eurovision Song Contest 1975, då Sverige representerades av Lasse Berghagen, beslöt vårt lands TV-bolag sig för att dra sig ur tävlingen.
Våren 1976 hade Expressen en hel serie artiklar om detta. Man refererade livfullt andra länders uttagningar och vinnande artister, och rapporterade om förberedelserna inför det stora slaget. Hela tiden påpekade man att de elaka människorna på SVT berövat svenska tittare chansen att se detta. (Detta var på den tid när parabolantenner och kabel-TV ännu var okända ting.) Som avslutning på en lång artikelserie ställde man läsarna frågan om inte Sverige borde vara med? Och gissa svaret! Självklart.
Men jag röstade emot!

Har jag fler hemliga böjelser? Det håller jag hemligt. Annars är de ju inte hemliga längre.
Men jag kan ju erkänna ett pinsamt misstag som jag just rättat till. På en hemsida jag är ansvarig för hade jag lagt in en e-postlänk till en organisation med ordet "kultur" i sin adress. Jag försökte e-posta dem idag, men mailet kom tillbaka. Det var fel på adressen påstod servern. Och det var det. Jag hade råkat byta ut l:et mot ett k.

Kommentarer
Postat av: miap

Är det inte en böjelse att blogga KLOCKAN 6 EN TISDAG MORGON. Jag bara undrar. Alla andra suckar och stönar över hästrusket och november depressioner och vad händer då? Jo, då går du upp mitt i natten och bloggar. Tur för mig i och för sig som gillar dina bloggar....

miap

2008-11-18 @ 13:08:29
Postat av: Ukulelemorfar

Det må vara en böjelse, men den är inte hemlig.

2008-11-18 @ 13:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0