Halloweenmusik

Och vad ska man lyssna på under Halloween? Tja, kanske den gamla 60-talsgruppen The Zombies, eller Spooky Tooth.

Utan att förringa Alla Helgons Dag och den vackra seden att sätta ljus på våra avlidnas gravar: Varför är vi förvånade över att den anglosaxiska Halloweentraditionen sprider sig?
1. Om du är 10 år, vad smäller högst? Att få klä ut sig till något hemskt och gå runt och få godis, eller besöka en kyrkogård för att hedra en farmors mor du aldrig har träffat. (Det finns som jag ser det plats att göra både och, men om du måste välja?)
2. Om du är affärsman, var ser du störst försäljningsmöjligheter? Vad tycker du att det är värt att satsa dina reklampengar på?
3. Vi är troligen världens mest amerikaniserade land. En av 1990-talets mest tänkvärda repliker var: "Vi ska inte söka medlemsskap i EU, vi ska be att få bli den 51:a delstaten i USA."

Glädjande nog vaknade jag med mindre träningsvärk än förväntat, och som ni märker tog jag mig ur sängen (dock inte helt utan besvär).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir tokig...min samre halft har tryckt pa nagon knapp sa tangentbordet ar pa engelska.....nu hanger smockan i luften....se vad tontigt det blir...suck

miap

2008-11-01 @ 16:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0