Framtidsjobb

Tidig onsdagsblogg. Ibland är man lite före sin tid.

Min framtid är räddad. Tyskland har brist på tomtar. Jag är som klippt och skuren för rollen. Lite lagom rund om magen och jag kan säga "Ho-ho" med övertygelse. Enda problemet är min bristfälliga tyska. Den enda fullständiga mening jag är helt säker på är "Ich habe mein hausaufgabe vergessen" och det är inte säkert att det är vad små barn helst vill höra när de framställt sina önskemål.
Men tyskarna verkar ju desperata, Text-TV talar om akut tomtebrist, så det går nog att förhandla till sig en snabbkurs i landets tungomål.

Arbetet med att knacka in "Halleluja magistern" går framåt. Satt i köket hela förmiddagen och tangentbordade medan en man installerade vår nya värmepump. Har kommit mer än halvvägs på boken. Hade faktiskt glömt bort i stort sett allt utom ramhandlingen. Men det är ju ändå 32 år sedan jag skrev den. Ibland kommer jag på mig att tänka: "Har jag skrivit det där, det var som tusan." Ibland förstår jag nu vad vissa kritiska recensenter menade då.
Ni får bedöma själva. Med lite tur bör jag kunna ha ut den på hemsidan så ni kan ha den som julläsning.

Det är möjligt att rehabilitering av Sudokumissbrukare kan vara en ny nisch för hugade entreprenörer. Men som sagt, det gäller inte mig, men tydligen minst en av mina läsare. Konstaterade dock att Svenska Spel återigen glömt att registrera alla vinster vi måste ha haft på Lotto och Joker de senaste fem veckorna. Som vanligt fick jag en liten lapp med texten "Ingen vinst" när jag förnyade spelet idag. Det måste vara fel, så bra siffror som vi har. Men tur i oturen att vi bara satsar 10 kr i veckan på Joker.

Och så kan jag trösta bloggaren "fyrafyratvamikke.blogg.se". Man är bara 19 år en kort period. I normala fall 365 dagar. Den som önskar sig att bli äldre får för det mesta se sin önskan slå in. Värre är det för oss som vill bli yngre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0