Fars dag

Farsdag - inte så roligt som man tror, skriver DN på Namn- och Nyttsidan. Kanske något att reflektera över.

Jag har i alla fall på morgonen fått berkäftat att jag är tämligen normal. Enligt GP heter nämligen den genomsnittlige svenske pappan Lars, han är 54 år och har 2,2 barn. Namnet stämmer, mitt extra år bjuder jag gärna på, men jag är lite bekymrad över hur jag ska kunna ordna 0,2 barn till? Kan man få räkna varje barnbarn som 0,1 var är jag home and dry som engelsmännen säger, men annars? Vi får köra avrundningsmetoden.

Så vill jag tacka alla för gårdagens underbara konsert med Dalslands Spelmansförbund. Speciellt tack till alla nya spelkompisar jag fått senaste året. Och ett internationellt tack till Ric Sanders i Fairport för skämtet om dansinstruktionerna. (Nu blev ni allt nyfikna va, men tji fick ni. Jag vill inte skriva ner det, för vi ska åetravända det när Still No Bgapipes spelar i Särestad om några veckor. Tala om recycling.)

Nu är det dags för frukost, och om en timme kommer barnbarnen. Då blir det fart här hemma.



Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Tack själv, Lasse. Jag tycker vi skötte oss strålande, med tanke på att det var första gången, mig veterligt, som vi kompade en gitarrkonsert!

Skämt åsido, vi hade en fantastisk kväll, det är nästan så man tycker lite synd om den del av publiken som inte kom, den del som faktiskt var där hade i alla fall jättetrevligt, efter vad jag hört på morgonen (och, för den delen, redan i går kväll).



Ullabritt

2008-11-09 @ 12:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0