Hockey på gång

Jag är nog inte så duktig som jag trodde. Hade bara 15 av 20 på SvDs test om var man kan om Beatles medlemmar. Funderar på att läsa igenom facit noga och försöka igen ... Jag har ju ändå skrivit en bok om Beatles en gång i tiden.

Körde fast på deras Profilen-kryss också. Lyckades leta rätt på vem det handlade om, en fransk diplomat som jag redan glömt namnet på, men som lyckades med konststycket att arbeta både för den siste Louis (Ludvig på svenska), Napoleon och den regeringen som kom efter Napoleons fall. Bara att behålla livhanken under terrorns dagar efter att ha arbetat för den avrättade kungen är en bedrift i sig. Vad han hette? Tja, Charles M.... de någonting.

Men "Halleluja magistern" är pdf-ad och klar. Ligger hos brorsan (= webmaster) för publicering. Meddelar när detta är klart. Men vill ni inte vänta på beskedet så titta in på www.lakiskriv.se någon gång då och då.

Ikväll ska jag med sonen på Frölunda-Brynäs. Det brukar sluta med att en av oss går därifrån besviken och en glad och upprymd. Sonen var förresten av den rätta läran en gång i tiden, tills tonårstrotset och otillbörlig kamratpåverkan fick honom att förråda sitt fadersarv.
Undrar om jag ska testa om Göteborgarna är så goa gubbar som det hävdar och ta på mig min tjusiga Brynäströja. Skulle det upplevas alltför provocerande att ha den när man sitter precis framför Frölundaklacken?
Dessutom tror jag att jag läser biografin över George Harrison, "Behind Sad Eyes", på tåget.

Men hockeyvärlden verkar ha blivit galen. En spelare uppväxt i Grekland !!!! leder målligan i Allsvenskan (dvs inte Elitserien). Var har dom is i Grekland?
Fast i affärsvärlden råder trygghet. Den svenska VDn för det företag som köpt en av våra stora exportprodukter får i SvD frågan om hon kan tänka sig att svensk vodka tillverkas i t ex Jamaica. Svaret blir: Absolut inte.

Tisdagsbloggen blir en kvällsblogg. Går direkt från morgontåget från Göteborg till jobbet. Hoppas det blir en promenad på lätta steg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0