Snöskottningspedanteri och Brynäs

Gårdagen gick i snöskottningens tecken. Jag skottade snö för första gången i höst, för andra gången i höst och för tredje gång i höst, allt inom cirka 14 timmar. Hade det varit fotboll skulle jag kunna påstå att jag gjort ett hattrick. Men jag har ju aldrig hatt så ...
Jag erkänner gärna att jag är snöskottspedant. Ska det skottas ska det skottas rejält. Hela gången och garageinfarten ska om möjligt vara helt snöbefriade. Inga små snösträngar längs kanterna accepteras. Börjar man så krymper snabbt garageinfarten ihop, och till slut har man bara en smal stig att gå på. Så vill vi inte ha det.
Problemet är att man får göra det själv, eftersom de andra i huset inte lever upp till den höga kvaliteten på snöskottning. Men det är ett problem man får leva med. Om inte ger det motion.

Klagade för frun att jag saknar skrivinspiration efter all snöskottning. "Skriv om mig", sa hon. Undrar om det vore så klokt. Jag tror jag avstår. Man ska inte utmana ödet.

Och igär, i Läkerol Arena, visade Brynäs hur man ska behandla sina gäster. Inte nog med att man efter att ha lett med 1-0 lät gästerna kvittera. I förlängningen bjöd man till och med på extrapoängen genom att låta Modo göra 2-1. Det är generositet och gästfrihet det. Där kan de så kallade goa gubbarna i Göteborg lära en del.
Förresten har min svägerska suttit barnvakt åt Peter Forsberg en gång i tiden. Jag vet inte vad det har med saken att göra, men visst är det häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0