Redo och stödskiva

Enligt sporten i TTela idag arbetar FC Trollhättan mot skolan för att utveckla nya talanger. Vore det inte bättre att arbeta med skolan?

Nu är jag nästan redo för julen. Julklapparna är inslagna. Dryckerna är införskaffade. (Otroligt att Shepherd Neames julöl inte redan är slut på Systemet.) Inköpslista över vad som ska ätas är upprättad, om dock ej effektuerad. Jag har till och med tränat på julsångerna.
Kvar att göra:
- Städa. (Varför har vi inte utnyttjat avdraget för hushållsnära tjänster. Förresten, löjligt namn. Om någon kommer hem och städar hos mig så är det ju inte nära mitt hushål, där är ju i själva hushållet. Hushållsnära för mig vore om de städade hos grannen.)
- Handla mat. (Jag tycker butikerna borde ha som parkeringsplatserna i Göteborg. Ni vet, man kör på en gata och så talar skyltar om hur många P-platser det är kvar på olika ställen. På Torget kunde vi ha skyltar som redovisade kösituationen vid kassorna i de olika butikerna.)
- Klä plastgranen. (Hade vi bara haft ett större förråd kunde vi ställt in den färdigklädd i vintras. Hade sparat en massa tid.)
- Baka pepparkakor. (Min princip är att de ska kavlas till man kan se ådringen i träbordet genom degen. Då är de tunna nog.)
Tur att jag bara har cirka 20 timmar kvar på jobbet innan julefriden bryter loss hemma hos oss. (Ofrivilligt rim.) Och den uteblivna snön ger ju lite extra tid att disponera.

Så håller jag på att planera en stöd-CD för jordbävningsoffren i Skåne. (Jag äger ju ett tredjedels hus där och kan behöva lite slantar för att rusta upp det.) Hittills har jag hittat följande låtar vi ska spela in:
I Feel the Earth Move (gammal Carole King-klassiker)
Shaking All Over
Whole Lotta Shaking Going on (givetvis med fru Engberg)
Fler förslag?

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Tja, varför inte:

Shakin´the ground (Ole Börud, min favorit i detta gäng)

Shiverin´and shakin´ (Dean Beard)

Shakin´tonight (Flatfoot Shakers)

Shaking the tree (Peter Gabriel)



Nog med förslag?

Ullabritt

2008-12-19 @ 21:35:44
Postat av: Glenn

Jag har ett förslag. Om du behöver ett kompband till din stödskiva för jordbävningsoffren i Skåne kan du ju anlita dansbandet Shake !

2008-12-21 @ 21:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0