Krasslighet

Om det är samma Stellan jag och "anonym" associerar till är "anonym" inte särskilt anonym längre.

Det var väl inte direkt influensan som slog till igår, men mitt i decemberkylan var båda jag och frun lite hetare än vanligt. Det blev återbud till de tänkta förnöjelserna på kvällen och en stilla dag med sömn och TV-stirrande. Vi gjorde en klar bom när vi zappade vidare från Fulham-Chelsea när Chelsea tog ledningen med 2-1 och som vi trodde säkrade segern. Ursäkta Fulham.
Men The Lynley Mysteries på BBC Entertainment var bra tröst. Sharon Small i rollen som Barbara Havers kan ta upp kampen med Frost om den engelska deckargenrens främsta surpuppa till detektiv. Ingen kan som Havers se det mörka i alla hjälp som sträcks fram. Och två Irene Huss-filmer samma dag är helt OK, även om jag har svårt för Ruben Salamander (säkert felstavat) i rollen som kock och äkta-detektiv-man. För mig är han för evigt djävulen som bodde i radhuset intill Cecilia Ljung och Peter Settmans ängel.
Hoppas nu bara att detta inte var en förstudie till influensan. Förstudier är ju på modet, och ger goda chansen till EU-bidrag. All tillväxt verkar visst vara beroende av förstudier, men förhoppningsvis ska våra temperaturer drabbas av den pågående nedgången. Hur ska vi annars kunna ta oss ut och köpa det näst sista avsnittet av Midsomer Murders som kommer idag?

Svenskarnas övertro på sin förmåga i det engelska språket har nått nya höjder. Eller det kanske är så att TV-programmet "Sing a long" (javisst, annonserat med mellanslag efter "a" i TV-tablåerna i minst fem av dagens tidningar) handlar om att man ska sjunga långa sånger, istället för att sjunga med i korta. Äntligen ett program för nya versioner av "Stairway to heaven", "Matty Groves", "Child in Time", "Hey Jude" (med hela trallavsnittet) osv.

Och så svängde det tydligen ordentligt på Stallbackabron (eller Sallbackabron som det står i rubriken i TTela) igår. Det var kökrock där. Eller läste jag fel?

"Gott slut" måste vara den värsta hälsningsfrasen i det svenska språket. Det låter som man tillönskar någon som tänker ta sitt liv ett lyckat försök. Ställ upp i min nya rörelse: "Vägra gott slut"


Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Har samma problem som du med Reuben Salmander. För mig är han Bruno i En ängels tålamod. Jag har också det motsatta problemet med Brasse Brännström som Sankte Per i samma serie. För mig är han för evigt tönten i Fem myror...

Ullabritt

2008-12-29 @ 14:25:09
Postat av: carro

har frågestund i bloggen, ställ din fråga där :D



puss

2008-12-29 @ 14:42:11
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0