Förtretligheter

Makterna är emot mig. Efter gårdagen och morgonen är jag helt övertygad om detta.
Två exempel:
Saker gömmer sig för mig. När jag letar efter den gör de sig osynliga, för att titta fram när hustrun letar. Honungsburken som nyss var helt osynlig står plötsligt mitt på bordet, precis framför platsen jag sitter på. Mitt sönderkladdade ex av regeringens nya läroplansproposition är puts väck, tills hustrun lyfter på ett papper på bordet jag nyss satt vid. Och vips! Där är den!
I tre år har jag lydigt betalat 900 kr per termin för sonens skolmat på gymnasiet. I våras gick han ut. Vad händer? Kommunfullmäktige tar bort avgiften. Kan man få återbäring retroaktivt?

Vi hörs igen imorgon, om inte makterna spelar mig fler spratt.

Kommentarer
Postat av: miap

...din son åt åtminstone. Eftersom iden med avgiftsbelagd skolmat är så in i h-e dum har jag glömt att beställa, skriva på och skicka in den där töntlappen och får nu betala 900 spänn för något som 17åringen inte ätit. Surt!

miap

2008-12-18 @ 16:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0